تغذیه و آشپزیخواص مواد غذایی

خواص آووکادو

مزایای آووکادو

مزایای سلامتی اثبات شده آووکادو

 

"خواص

آووکادو یک میوه منحصر به فرد است.

در حالی که بیشتر میوه ها در درجه اول از کربوهیدرات ها تشکیل شده اند ، این میوه دارای چربی های سالم است.

مطالعات بیشماری نشان می دهد که  خواص آووکادو دارای سلامتی قدرتمندی است.

۱٫آووکادو فوق العاده مغذی است

این میوه به دلیل دارا بودن مواد مغذی بسیار ارزشمند و به دلیل داشتن طعم خوب و بافت غنی به غذاهای مختلفی اضافه می شود.

این ماده اصلی گواکامول است.

این روزها ، آووکادو به یک غذای فوق العاده محبوب در بین افراد آگاه به سلامتی تبدیل شده است.

اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده غذایی نامیده می شود که با توجه به خصوصیات سلامتی آن و خواص آووکادو تعجب آور نیست.

انواع مختلف آووکادو وجود دارد که از نظر شکل و رنگ متفاوت هستند – از گلابی به شکل گرد و سبز تا سیاه.

آنها همچنین می توانند در هر جایی از ۸ اونس (۲۲۰ گرم) تا ۳ پوند (۱٫۴ کیلوگرم) وزن کنند.

خواص این میوه بسیار مفید و موثر  است.

گوشت زرد یا سبز داخل میوه خورده می شود ، اما پوست و دانه آن دور ریخته می شود.

آووکادو بسیار مغذی است و حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی از جمله ۲۰ ویتامین و مواد معدنی مختلف است.

برخی از پرمصرف ترین مواد مغذی ، در یک وعده ۳/۵ اونسی (۱۰۰ گرم)
  • ویتامین K: 26٪ از ارزش روزانه
  • فولات: ۲۰٪
  • ویتامین C: 17٪
  • پتاسیم: ۱۴٪
  • ویتامین B5: 14٪
  • ویتامین B6: 13٪ ا
  • ویتامین E: 10٪
  • این ماده همچنین حاوی مقادیر کمی منیزیم ، منگنز ، مس ، آهن ، روی ، فسفر و ویتامین های A ، B1 (تیامین) ، B2 (ریبوفلاوین) وB3 (نیاسین) است.

این با ۱۶۰ کالری ، ۲ گرم پروتئین و ۱۵ گرم چربی های سالم همراه است.

اگرچه این ماده حاوی ۹ گرم کربوهیدرات است ، ۷ عدد از آنها فیبر هستند ، بنابراین فقط ۲ کربن “خالص” وجود دارد ، و این یک غذای گیاهی با کربوهیدرات کم است.

آووکادو فاقد کلسترول یا سدیم است و از نظر چربی اشباع کم است. به همین دلیل است که توسط برخی از متخصصان که معتقدند این مواد مضر هستند ، مورد حمایت قرار گرفته است که البته موضوع مورد بحث است.

۲٫خواص آووکادو دارای مقدار زیادی پتاسیم است

پتاسیم ماده مغذی است که بیشتر افراد به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند.

این ماده مغذی به حفظ شیب الکتریکی در سلولهای بدن کمک می کند و عملکردهای مهم مختلفی را ارائه می دهد .

پتاسینم آووکادو بسیار زیاد است.

آووکادو به دلیل داشتن پتاسیم  از فشار خون محافظت می کند.

۳٫ خواص آووکادو به سلامت قلب کمک می کند

آووکادو یک ماده غذایی پرچرب است.

در حقیقت ، ۷۷٪ کالری موجود در آن از چربی است و  به عنوان یکی از چربی ترین غذاهای گیاهی موجود شناخته می شود.

اما آنها فقط حاوی  چربی نیستند. بیشتر چربی های موجود در آووکادو اسید اولئیک است – یک اسید چرب اشباع نشده و همچنین مهمترین ماده روغن زیتون است و از مزایای سلامتی آن است.

اسید اولئیک با کاهش التهاب همراه بوده و اثرات مفیدی بر ژنهای مرتبط با سرطان دارد.

چربی های موجود در آووکادو نسبت به اکسیداسیون ناشی از گرما نیز مقاوم هستند و روغن آن را به یک انتخاب سالم و سالم برای پخت و پز تبدیل می کنند .

آووکادو و روغن آن حاوی مقدار زیادی اسید اولئیک اشباع نشده ، یک اسید چرب سالم قلب است که به نظر می رسد یکی از اصلی ترین دلایل فواید سلامتی روغن زیتون است.

۴٫آووکادو حاوی مقدار زیادی فیبر است

فیبر ماده مغذی دیگری است که آووکادو نسبتاً سرشار از آن است.

این ماده گیاهی غیر قابل هضم است که می تواند به کاهش وزن کمک کند ، لکه های قند خون را کاهش دهد.

فیبر محلول برای تغذیه باکتری ها در روده شناخته شده است ، که برای عملکرد بهینه بدن بسیار مهم است.

فیبر حدود ۷٪  از وزن این میوه را تشکیل می دهد  که در مقایسه با اکثر غذاهای دیگر بسیار زیاد است. فیبر  مزایای مهمی برای کاهش وزن و سلامت متابولیک دارد..

۵٫کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید

بیماری قلبی شایعترین علت مرگ در جهان است .

مشخص است که چندین نشانگر خون با افزایش خطر مرتبط است.

این موارد شامل کلسترول ، تری گلیسیریدها ، نشانگرهای التهابی ، فشار خون و موارد دیگر است.

از خواص آن می توان به ، کاهش میزان کلسترول اشاره کرد.

تری گلیسیرید خون را تا ۲۰٪ کاهش می دهد.

کلسترول LDL را تا ۲۲٪ کاهش می دهد.

کلسترول HDL (“خوب”) را تا ۱۱٪افزایش می دهد.

۶٫خواص آووکادو و نقش آن در سلامتی

در یک مطالعه ، به عادتهای غذایی و سلامتی افرادی که آووکادو می خورند ، توجه شده است.

محققان داده های ۱۷،۵۶۷ شرکت کننده در نظرسنجی NANS در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کردند.

به نظر می رسد مصرف کنندگان آووکادو بسیار سالم تر از افرادی هستند که این میوه را نمی خورند.

افرادی که به طور منظم آووکادو می خورند نیز وزن کمتری داشتند و همچنین از BMI کمتری برخوردار بودند.

۷٫نقش چربی آووکادو بر بدن

هنگام صحبت از مواد مغذی ، میزان مصرف شما تنها چیزی نیست که اهمیت دارد.

همچنین باید بتوانید این مواد مغذی را جذب کنید.

بعضی از مواد مغذی محلول در چربی هستند ، به این معنی که برای استفاده آنها باید با چربی ترکیب شوند.

ویتامین های A ، D ، E و ویتامین K محلول در چربی هستند .

یک مطالعه نشان داد که اضافه کردن روغن آووکادو یا خود میوه آن به سالاد  می تواند باعث افزایش جذب آنتی اکسیدان از ۲٫۶ تا ۱۵ برابر شود.

بنابراین ، نه تنها آووکادو بسیار مغذی است ، بلکه می تواند ارزش غذایی سایر غذاهای گیاهی ای را که می خورید به طرز چشمگیری افزایش دهد.

این یک دلیل عالی برای یک منبع چربی سالم هنگام خوردن سبزیجات است.

مطالعات خلاصه نشان داده است که خوردن میوه آووکادو یا روغن آن با سبزیجات می تواند تعداد آنتی اکسیدان هایی را که مصرف می کنید به طرز چشمگیری افزایش دهد.

۸٫ آنتی اکسیدان آووکادو به سلامت چشم کمک می کند. 

نه تنها آووکادوها باعث افزایش جذب آنتی اکسیدان از سایر غذاها می شوند بلکه  خود نیز دارای آنتی اکسیدان ها زیادی نیز هستند.

شامل کاروتنوئیدها لوتئین و زاكزانتین است كه برای سلامتی چشم فوق العاده مهم هستند.

مطالعات نشان می دهد که آنها با کاهش چشمگیر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مرتبط هستند که در بزرگسالان مسن رایج است.

بنابراین ، خوردن آووکادو باید در درازمدت به نفع سلامتی چشم شما باشد.

آووکادو سرشار از  آنتی اکسیدان ها از جمله لوتئین و زیگزانتین  است. این مواد مغذی برای سلامتی چشم بسیار مهم هستند و خطر ابتلا به تخریب ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهند.

۹٫ جلوگیری از سرطان 

شواهد محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه آووکادو در درمان و پیشگیری از سرطان مفید است.

مطالعات شان می دهد که ممکن است به کاهش عوارض شیمی درمانی در لنفوسیتهای انسانی کمک کند.

همچنین نشان داده شده است که عصاره این میوه رشد سلولهای سرطانی پروستات را در آزمایشگاه مهار می کند.

برخی از مطالعات و آزمایش ها  نشان داده اند که مواد مغذی موجود در آووکادو  در جلوگیری از سرطان پروستات و کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی فوایدی دارد.

۱۰٫نقش مؤثر در تسکین درد های آرتروز

آرتروز یک مشکل شایع در کشورهای غربی است.

انواع مختلفی از این بیماری وجود دارد که غالباً مشکلات مزمن هستند که مردم تا آخر عمر دارند.

مطالعات متعدد حاکی از آن است که عصاره های روغن آووکادو و سویا – به نام های غیرقابل توصیف آووکادو و سویا – می توانند آرتروز را کاهش دهند

مطالعات خلاصه نشان داده اند که عصاره های روغن آووکادو و سویا می توانند علائم استئوآرتریت را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

۱۱٫ به کاهش وزن کمک می کند.

از دیگر مزایای آووکادو کمک به کاهش وزن است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آووکادو یک ماده غذایی دوستدار کاهش وزن است .

در یک مطالعه ، افرادی که آووکادو را با وعده غذایی میل می کنند ، احساس کردند ۲۳٪ رضایت بیشتری دارند و در مقایسه با افرادی که این میوه را مصرف نمی کردند ، در ۵ ساعت آینده میل ۲۸٪ کمتری برای غذا خوردن داشتند.

آووکادو همچنین از نظر فیبر سرشار است و کربوهیدرات بسیار کمی دارد ، دو ویژگی که باید به کاهش وزن نیز کمک کند ، حداقل در زمینه یک رژیم غذایی سالم و مبتنی بر مواد غذایی واقعی.

آووکادو با داشتن  کالری کمتر به کاهش وزن کمک کند.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن