فواید ویتامین E و دانستی های لازم در مورد این ویتامین

 

فواید ویتامین E
فواید ویتامین E

ویتامین E ، می توانید آن را بر روی پوست خود بکشید یا آن را در یک کپسول بلعید. ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان مورد ستایش قرار می گیرد .

فواید ویتامین E به روش های دیگری مانند کمک به سیستم ایمنی بدن و کمک به سالم نگه داشتن رگ ها به بدن شما کمک می کند

ادعاهایی وجود دارد که فواید ویتامین E  به عنوان یک آنتی اکسیدان ، با بسیاری از شرایط از جمله بیماری آلزایمر ، کاهش بینایی مرتبط با سن ، چین و چروک و حتی برخی سرطان ها مبارزه می کند.

قفسه های آرایشی با کالاهایی حاوی ویتامین E وجود دارد که ادعا می کند آسیب های پوستی ناشی از سن را برطرف می کند. فواید واقعی ویتامین E در تعادل کمبود رادیکالهای آزاد و آنتی اکسیدان ها وجود دارد.

 

رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها

رادیکال های آزاد در بدن مولکول های اکسیژن هستند که یک الکترون را از دست می دهند و همین امر باعث ناپایداری آنها می شود. این مولکولهای ناپایدار با سلولهای بدن به گونه ای تعامل دارند که می توانند آسیب ببینند. به عنوان فرآیند توپ های برفی ، سلول ها آسیب می بینند و شما در برابر بیماری آسیب پذیر می شوید.

 

رادیکالهای آزاد با افزایش سن ، یا توسط عوامل روزمره مانند هضم یا ورزش توسط بدن ما ایجاد می شوند. آنها همچنین در اثر قرار گرفتن در معرض موارد خارجی مانند:

  • دود تنباکو
  • ازن
  • آلاینده های زیست محیطی
  • تابش

آنتی اکسیدان ها با اهدای الکترون های از دست رفته که آنها را بی ثبات می کند ، رادیکال های آزاد را خنثی می کند. آنتی اکسیدان ها در بسیاری از غذاها یافت می شوند و همچنین در بدن ما با استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی ساخته می شوند.

به چه مقدار ویتامین E احتیاج دارید؟

مگر در مواردی که رژیم غذایی بسیار کم چربی باشد ، احتمالاً به مقدار کافی ویتامین E دریافت می کنید ، اما سیگار کشیدن ، آلودگی هوا و حتی قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید می تواند فروشگاه های بدن ویتامین را از بین ببرد.

طبق اعلام موسسه ملی بهداشت ، نوجوانان و بزرگسالان باید روزانه ۱۵ میلی گرم ویتامین E دریافت کنند. زنان باردار باید یکسان باشند و زنان شیرده نیز باید حداکثر ۱۹ میلی گرم را داشته باشند.

برای کودکان ۴ تا ۴ میلی گرم برای نوزادان ، ۶ میلی گرم برای کودکان بین ۱ تا ۳ سال ، ۷ میلی گرم برای افراد بین ۴ تا ۸ سال و ۱۱ میلی گرم از سنین ۹ تا ۱۳ سال توصیه می شود.

برای دریافت ویتامین E. شما به کپسول و روغن احتیاج ندارید. بسیاری از غذاهای فرآوری شده ، به ویژه غلات و آب میوه ها ، ویتامین E غنی شده اند. همچنین در بسیاری از غذاها به طور طبیعی یافت می شود ، از جمله:

 

  • روغنهای گیاهی بویژه جوانه گندم ، آفتابگردان و روغن گلرنگ
  • آجیل و دانه ها
  • آووکادو و سایر چربی ها

 

دژنراسیون ماکولا

دژنراسیون ماکولا علت اصلی نابینایی در افراد ۵۵ سال و بالاتر است. مطالعه ای که توسط موسسه National Eye انجام شده است نشان داد که مصرف مقادیر بالای آنتی اکسیدان و روی می تواند خطر ابتلا به دژنراسیون پیشرفته ماکولا را تا حدود ۲۵ درصد کاهش دهد.

 

۱٫محافظت از قلب

فواید ویتامین E بر سلامت قلب تاثیر دراد.

اعتقاد بر این است که افرادی که سطح ویتامین E بالاتری دارند ، در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند. ولییک منبع معتبر مطالعهکه بیش از ۱۴۰۰۰ مرد آمریکایی به مدت هشت سال دنبال کرد ، هیچ فایده قلبی عروقی از مصرف مکمل های ویتامین E پیدا نکردند. در حقیقت ، این مطالعه مشخص کرد که ویتامین E با خطر بیشتری برای سکته مغزی همراه است.

 

۲٫سرطان

یک مطالعه دیگر که به مدت پنج سال ۳۵۰۰۰ مرد را دنبال کرد ، نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین E در کاهش هر نوع خطر سرطان تاثیری ندارد. یک پیگیری در سال ۲۰۱۱ نشان داد که شرکت کنندگان در مطالعه که ویتامین E مصرف کرده بودند در واقع خطر ابتلا به سرطان پروستات ۱۷ درصد بیشتر داشتند.

 

۳٫بهبودی پوست

ویتامین E به عنوان یک نمکی که به سرعت بهبود می یابد و باعث کاهش زخم می شود ، به طور گسترده ای مورد توجه قرار می گیرد. در حالی که چندین مطالعه وجود دارد که این امر را تأیید می کند ، بزرگترین تحقیقات نشان می دهد که ویتامین E به بهبود زخم های پوست کمک نمی کند تا سریعتر بهبود یابند.

یک مطالعه منبع معتبردریافت که اسلحه کردن روغن ویتامین E در واقع می تواند ظاهر زخم ها را بدتر کند ، یا به هیچ وجه تأثیری ندارد. در حدود یک سوم شرکت کنندگان درماتیت تماسی ایجاد کردند که نوعی بثورات پوستی است.

فواید ویتامین E بر پوست نیز مشهود است

پارادوکس ویتامین E

عجله برای تکمیل رژیم های غذایی ما با آنتی اکسیدان ها ، از جمله ویتامین E ، ممکن است بهترین روش عملی نباشد. برخی از متخصصان استدلال می کنند که مصرف دوزهای زیاد از هر آنتی اکسیدان هیچ گونه ارزش پیشگیری یا درمانی واقعی ندارد ، مگر اینکه کمبود مشکل شما باشد.

در مارس ۲۰۰۵ ، محققان مؤسسات پزشکی جانس هاپكینز مقالاتی را در Annals of Medicine داخلی منتشر كردند كه ادعا كرد دوز بالای ویتامین E ممكن است مرگ و میر را به هر علتی به میزان قابل توجهی افزایش دهد. یافته های آنها ، بر اساس بررسی ۱۹ کارآزمایی بالینی ، طوفانی آتشین را رد کرد ، اما در راه اثبات علمی اندک است.

 

بنابراین ، آیا باید از روغن ویتامین E استفاده کنید؟ به احتمال زیاد تأثیرات مثبتی بر روی پوست شما نخواهد گذاشت و خطر بالایی از بثورات پوستی را به همراه دارد. در مورد مصرف ویتامین E در داخل ، در صورت مصرف دوز توصیه شده ، نسبتاً بی خطر تلقی می شود. دوزهای زیاد ویتامین E توصیه نمی شود.